نگهداری از گیاه اسطوخودوس

۱ بازديد

 گل و گیاه

امروزه نیاز به محصولات ارگانیک تازه در حال افزایش است. تقاضا برای محصولات و درمان منجر به برخی از تکنیک های بسیار نوآورانه باغبانی ارگانیک می شود. اکنون فرصتی برای یافتن چیزی است که برای باغ ارگانیک شما کار می کند. در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای شروع کار استفاده کنید.

 

یک نکته عالی باغبانی این است که باغ خود را در شب آبیاری کنید. این تضمین می کند که گرمای خورشید باعث تبخیر آب نمی شود و حداکثر جذب را ممکن می کند. این به گیاهان شما کمک می کند تا مقدار مناسب آب مورد نیاز خود را برای رشد دریافت کنند.

 

محصولات خود را بیش از حد بکارید. اگر یک رقم خاص را بیشتر از آنچه می توانید استفاده کنید، ذخیره کنید و ببخشید بکارید، به سادگی از بین می رود. باغ خود را طوری برنامه ریزی کنید که به اندازه کافی داشته باشید، بدون اینکه آنقدر بکارید که تلاش شما به سادگی دور ریخته شود یا روی درخت انگور پوسیده شود.

 اگر نمیدانید نحوه نگهداری از گیاه اسطوخودوس https://www.rezvangol.ir/how-to-care-for-the-lavender-plant/ چگونه است میتوانید روی لینک کلیک کنید و مطالبی از این قبیل دریافت کنید.

گیاهان چند ساله را انتخاب کنید که راب ها جذب آنها نمی شوند. حلزون ها و راب ها می توانند گیاهان را فقط در یک شب از بین ببرند. برخی از گیاهان چند ساله که برگ های سختی ندارند به خصوص برای حلزون ها و راب ها خوش طعم هستند. برخی از گیاهان چند ساله برای حلزون ها و راب ها چندان خوش طعم نیستند زیرا برگ های سفت و مودار دارند و طعمی غیر اشتها آور دارند. انواع شگفت انگیز این گونه گیاهان چند ساله عبارتند از: سرخوشی، کامپانولا، هلبوروس، بومادران و هوشرا.

 

باغ خود را طوری سازماندهی کنید که همه گیاهان شما بیشتر اوقات در معرض نور خورشید باشند. خانه یا درختان شما سایه می اندازند: به خاطر داشته باشید که این سایه ها در طول روز حرکت می کنند. شما در حالت ایده آل دوست دارید که گیاهانتان در صبح و بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار بگیرند، اما نه حوالی ظهر، به خصوص در تابستان.

 

اگر یخ زدگی کدوهای شما را قبل از اینکه فرصتی برای نارنجی شدن داشته باشند کشته است، برای نجات آنها دیر نیست. کدوها را از درخت انگور جدا کنید و حداقل 4 اینچ از انگور را در بالای کدو قرار دهید. آنها را به طور کامل با آب مخلوط با مقدار کمی سفید کننده بشویید تا از ایجاد کپک جلوگیری کنید. آنها را داخل آن بیاورید و در مکانی گرم و آفتابی قرار دهید و گهگاه آنها را بچرخانید تا آفتاب بتواند به تمام مناطق سبز کدو برسد. در عرض چند هفته یا کمتر، کدو تنبل های نارنجی روشنی خواهید داشت که می توانید در فانوس های جک حک کنید یا از آن برای تهیه پای کدو حلوایی خانگی استفاده کنید.

 

یک سطل کمپوست راه اندازی کنید و از کودهای غنی از مواد مغذی که می توانید برای گیاهان سبزی، گیاهان، گل ها و موارد دیگر استفاده کنید، لذت ببرید. ضایعات و پوسته های غذا، تفاله قهوه، پوسته تخم مرغ، روزنامه، مقوا، ضایعات حیاط و سایر مواد آلی افزودنی های عالی به سطل کمپوست شما هستند. یک سطل یا کیسه کوچک را در فریزر خود به عنوان روشی بدون بو برای جمع آوری زباله های آشپزخانه نگه دارید و ظرف را هنگامی که پر شد در سطل بیرونی خالی کنید.

 

برای استفاده حداکثری از آبی که استفاده می کنید، حتماً اول صبح گیاهان خود را آبیاری کنید. انجام این کار باعث می شود آب شما کمتر تبخیر شود و شاخ و برگ ها به سرعت خشک شوند. این خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های رایج را کاهش می دهد و به رشد گیاهان شما کمک می کند تا قوی و سالم شوند.

 

مطمئن شوید که درختان خود را به طور منظم هرس می کنید. چوب مرده روی درختان می تواند آفاتی را جذب کند که می توانند درختان شما را آلوده کنند. همچنین، وقتی شاخه های کوچک درخت را کوتاه می کنید، جریان هوا بین شاخه ها را افزایش می دهد و به شاخه های بزرگتر اجازه می دهد تا بیشتر رشد کنند. این به درختی قوی تر و سالم تر منجر می شود.

 

کاشت گیاهان همیشه سبز که توت تولید می کنند را در حیاط خود در نظر بگیرید. پس از آن حیاط شما در تمام طول سال دارای لکه های رنگی روشن خواهد بود، که به خصوص در زمستان که همه گیاهان دیگر شما برهنه یا بی رنگ هستند، شاداب است. سایر گیاهانی که دارای توت های زمستانی هستند عبارتند از: هالی، اسنوبری و وینتربری.

 

هنگام باغبانی باید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده منظم از کرم ضد آفتاب هنگام باغبانی بسیار مهم است تا بتوانید از خود در برابر اشعه های خورشید محافظت کنید. ضد آفتاب باید بیش از یک بار در طول روز استفاده شود.

 

نقره ای و خاکستری را انتخاب کنید تا در روزهای کسل کننده، باغ را روشن کنید و در نور ماه بدرخشید. در حالی که بیشتر گیاهان با برگ های خاکستری به اندازه کافی جذاب هستند که بتوانند خود را در باغ نگه دارند، اغلب به دلیل تأثیری که بر رنگ های اطراف دارند از آنها استفاده می شود. آنها رنگ های پاستلی را روشن تر نشان می دهند و جلوه رنگ های زنده را کاهش می دهند. اکثر گیاهان با شاخ و برگ نقره ای یا خاکستری بومی مدیترانه هستند، بنابراین در ماه های خشک به آبیاری کمی نیاز دارند. شناخته شده ترین گیاهان نقره ای و خاکستری عبارتند از: آسیاب غبارآلود، لیکنیس، توری نقره ای و درمنه.

 

ساخت کمپوست غنی و ارگانیک برای باغ شما به تجهیزات خاصی نیاز ندارد. تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که ضایعات آشپزخانه، تزئینات چمن و برگ های خود را در انبوهی بریزید و اجازه دهید طبیعت مسیر خود را طی کند. ممکن است کمی بیشتر طول بکشد، اما در نهایت یک کمپوست غنی و سالم خواهید داشت.

 گل و گیاه

اگر در باغبانی ارگانیک تازه کار هستید و به پرورش سبزیجات علاقه مند هستید، باید بدانید که شروع با گیاهان خاص بسیار آسان تر از گیاهان دیگر است. به عنوان مثال، بروکلی، پیاز و فلفل از ساده ترین آنها هستند. همچنین باید توجه داشته باشید که گیاهان مختلف جدول زمانی رشد متفاوتی دارند. این جدول زمانی به صورت آنلاین در دسترس است. پس از انتخاب گیاهانی که می خواهید رشد کنید، جدول زمانی آنها را جستجو کنید تا بدانید چه زمانی آنها را بکارید.

 

بیشتر کودهای آلی بر خلاف کودهای مصنوعی به ریشه های نرم گیاهان آسیب نمی رسانند. یک راه عالی برای استفاده از کود آلی این است که آن را با دو اینچ بالای خاک کنار گیاه مخلوط کنید. این عمل ساید پانسمان نامیده می شود و معمولاً در طول فصل رشد در خاک کار می شود.

 

همانطور که خواندید، راه های مختلفی برای برداشت یک هکتار از یک باغ ارگانیک وجود دارد. شما باید تکنیک هایی را پیدا کنید که برای شما مفید هستند. انبوهی از اطلاعات وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا ببینید تکنیک های خاص چه مزایایی می توانند داشته باشند. با پیروی از این نکات، شما در راه رشد مناسب یک باغ ارگانیک هستید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.